vad ska jag skriva för rubrik? :S

Ikväll ska jag till mamma och mysa :) Det blir gosigt.
Saknar T, men får inte träffa han förrän imorrn för han ska jobba så duktig som han är!

Fick ett samtal nyss från en gullig tjej som heter Marie. Hade mailat på hennes annons på blocket och jag fick den :)
Wiiie, nu har jag ett skötbord också:) Som jag förhoppningsvis kan hänga upp i en lägenhet inom kort :)

Jag tycker h*n kan komma ut nu! Jag har väntat tillräckligt länge nu ;).. hehe. Bara 6 veckor och 6 dagar kvar iof :D

Nu ska jag traska ner till mamma! Ha en mysig kväll allihopa :D


Kommentarer
Postat av: Stella

ooooh :D det är nära nu!! :D

2009-03-28 @ 19:42:01
URL: http://swew.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Jo och det har den blivit. Sedan snackar vi om 4 sådana där sjögräs rullar som jag åt. (Kanske max en halv skiva gravad lax. (Sedan åt jag kokta räkor och ris och advokado=)

2009-03-28 @ 22:13:35
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Haha.. vänta? Är riset farligtxD.. hahahaha det var det roligaste skämtet jag hört ;)



Det är ju vanligt grötris man kokar :)

2009-03-28 @ 22:16:09
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Nej gud nej.. jag tar verkligen inte illa upp. Det är bara tidningar som håller på och fjantar sig. Det man bör uppmärksamma är alla konstiga ämnen dom lägger i maten.



Att ris skulle vara farligt är bara ologiskt.. därför jag skrattade åt det :). Det är ju vad människan gör med maten som är farligt. Så visst kanske någon sushi restaurang gör fel med riset, hur man nu lyckas, men gör man det hemma så kokar man ju sushiris eller grötris. Och risgrynsgröt är ju inte farligt :)



Jag tycker det är läskigt att gravida håller på och oroar ihjäl sig för att dom åt en laxbit. (Det är troligtvis större risk att dom får missfall av stressen och oron än av laxen!) 2-3 gravida fall om året drabbas av bakterien och då tror jag inte ens att deras barn dött eller skadas av det utan att dom själva blivit sjuka. (Tror det var förkylning typ)



Självklart ska man inte äta lax i mängder och vara noga med att den varit fryst och är nyförpackad. Snart kommer väl någon "smart" person med ett medel man ska äta istället. "Näring på tub för gravida" ;) haha :D

2009-03-28 @ 22:59:23
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Haha eller hur ;).



Man ska ju inte få panik över vad man kan äta. Man måste ju inse att det är riktigt liten risk att man kan få bakterien även fast man äter gammal mat. Så är man noga med datum så tror jag, och min barnmorska, att det är okej. (Sedan behöver man ju inte dra i sig lax och skinka bara för att gå emot andra mammor som har panik)



Vad har du ätit då :)? Jag har druckit pepsi max fast man helst inte ska det. (Någon burk)

2009-03-29 @ 13:34:32
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Haha :) Det blir 100 gånger mysigare så det säger vi ;).



Jag gissar på att Joel blir "mammas pojke" och Adele blir "pappas flicka".

2009-03-30 @ 19:34:34
URL: http://ellamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0